Агенцията по вписванията няма да събира такса за обявяването на ГФО (Заявление Г2)

Агенцията по вписванията няма да събира такса за обявяването на ГФО (Заявление Г2)

В началото на новата година Агенцията по Вписванията, която поддържа Търговския регистър на Република България оповести, че през новата 2022-ра година подаването на Заявление Г2, а именно обявяването на годишните финансови отчети на търговските дружества и юридическите лица с нестопанска цел ще бъде освободено от заплащане на административна такса.

Какво ще рече това? Както вече е известно на собствениците и управителите на фирми и лицата представляващи юридически лица с нестопанска цел, които не са осъществявали дейност през изминалата година са задължени да подадат Заявление Г3 в съответните поделения на Агенцията по Вписванията, като самата процедура е напълно безплатна. С решението на ръководството на Агенцията по вписванията от началото на месеца, управителите на търговски дружества и лицата представляващи юридически лица с нестопанска цел ще могат да подават както на място, така и по електронен път напълно безплатно годишните финансови отчети на представляваните от тях дружества и юридически лица.

В своето съобщение от 4-ти Януари, Агенцията по вписванията прави важното уточнение, че подаването на Заявление Г2 (Обявяване на ГФО) ще бъде безплатно до 30.09.2022г., когато изтича и крайният срок за обявяване на годишните финансови отчети на юридическите лица и търговските дружества упражняващи дейност на територията на Република България. След тази дата, ще се дължи отново стандартната такса за подаване на заявление Г2 плюс съответната административна санкция за обявяване на ГФО извън законово установения срок.

Ние от екипа на НБМСБ, приветстваме това решение на Агенцията по вписванията, защото считаме, че българските микро, малки и средни предприятия не са длъжни да заплащат такса за обявяването на своите финансови отчети. Считаме, че наличието на тази такса е допълнителна тежест върху собствениците и управителите на микро и малки фирми, които реализират минимален оборот и в повечето случаи работят предимно на загуба.  Нашият екип, както и ръководството на Агенция по вписванията считаме, че това е правилна стъпка в посока изсветляване на българската икономика и подпомагане на българския дребен бизнес във времена на криза.

Скъпи приятели, партньори и колеги, ако имате нужда от техническо и/или административно съдействие във връзка с входиране и подаване на заявления и документи в Агенцията по вписванията можете да се свържете с нас по всяко време, като ни пишете на: office@smeboard.org

Ние сме на разположение за да ви помагаме.